Kepada anda yang berminat untuk berkongsi resepi masakan anda di blog ini, saya alu-alukan perkongsian anda. Sila hubungi saya di dalam komen dan saya akan jadikan anda sebagai penulis resepi di blog ini....

Sabtu, 19 Maret 2011

RESEPI AYAM MASAK KURMA

BAHAN BAHAN
  • Ayam setengah ekor
  • 7 biji bwg merah
  • 5 ulas bwg putih
  • 2 biji bwg besar
  • Penumis (bunga lawang, buah pelaga, kayu manis & bunga cengkih)
  • Serbuk kurma adabi
  • Serai
  • Santan
  • Minyak untuk menumis
  • Cili hijau @ merah
  • Tomato
  • 4 biji buah keras (ditumbuk) 
CARA MEMBUATNYA
  1. Panaskan minyak, tumis bahan kisar (bwg merah, bwg putih ) dan rempah ratus hingga naik bau.
  2. Masukkan serbuk kurma dan buah keras.
  3. Masukkan serai, kentang, bawang besar dan ayam.
  4. Masukkan sedikit air dan garam.
  5. Tunggu sehingga ayam dan kentang sedikit empuk, barulah masukkan santan.
  6. Masukkan tomato dan cili hijau @ merah. 
Dah siap hidangkan

8 komentar:

  1. sedapnya..ni feveret ciku ni..resepi ayam penyet takde ke?
    http://tanggadomino.blogspot.com/

    BalasHapus
  2. saya da ambik da... nti klu ade rsepi bru kongsi2 laa....

    BalasHapus
  3. ari nie nak try resipi nie...tp kan santan tue bpa byk?...hihihihihi

    BalasHapus
  4. sedapnyer.......:)

    BalasHapus
  5. Lauk ayam kegemaran saya ni.. Hehe

    BalasHapus
  6. Sedapppp...nak try laa...mohon yee sis..

    BalasHapus
  7. Sedapppp...nak try laa...mohon yee sis..

    BalasHapus

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...