Kepada anda yang berminat untuk berkongsi resepi masakan anda di blog ini, saya alu-alukan perkongsian anda. Sila hubungi saya di dalam komen dan saya akan jadikan anda sebagai penulis resepi di blog ini....

Rabu, 25 Mei 2011

RESEPI NASI GORENG KAMPUNG



BAHAN-BAHAN
  • 3 cwn nasi sejuk
  • *15 biji cili padi
  • *5 ulas bawang merah
  • *2 ulas bawang putih
  • *1 cwn ikan bilis
  • 1 biji telur (Goreng mata kerbau)
  • 1 sdb sos tiram
  • Garam secukup rasa
  • Hirisan timun
  • Minyak untuk menumis 
CARA MEMBUATNYA
  1. Kisar bahan bertanda *. Panaskan minyak dan tumis bahan kisar hingga garing.
  2. Masukkan sos tiram dan garam secukup rasa, kacau sebati.
  3. Masukkan nasi dan kacau rata. Hidangkan dgn hirisan timun dan telur mata kerbau.
  4. Selamat mencuba.

1 komentar:

  1. Saya baru lepas cuba..nasik goreng saya berminyak..loya tekak.huhu

    BalasHapus

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...